Mijn favorieten

Verkopen



Tegenwoordig zijn er vele manieren om je woning te verkopen. Ga je het zelf doen of via een makelaar? Bij het zelf verkopen betaal je de makelaar geen courtage bij de eigendomsoverdracht, dit scheelt natuurlijk in de kosten. Maar het zelf verkopen van je huis brengt ook een aantal risico's met zich mee, dus weet goed waar je aan begint:

  • Zelf verkopen is vaak veel meer werk dan je verwacht.
  • Je bent vaak emotioneel betrokken bij de verkoop van je eigen woning. 
  • De opbrengst kan erg tegenvallen doordat je onvoldoende marktkennis en ervaring hebt om de optimale prijs en voorwaarden uit te onderhandelen.
  • Juridisch en bouwkundig zijn er vele valkuilen. 
Een kleine fout heeft vaak grote financiële gevolgen. Verkopen kan uiteindelijk iedereen, maar verkopen voor de hoogste prijs onder de beste voorwaarden is lang niet aan iedereen besteed. Het verkopen van je huis is één van de grootste transacties in je leven, reden genoeg om een ervaren en deskundige makelaar in te schakelen. Het verkopen via een goede makelaar verdient zich dus dubbel en dwars terug. Wil je graag je huis verkopen of staat het inmiddels al een flinke tijd te koop en vraag je je af waarom het nog steeds niet verkocht is, stel jezelf dan de volgende vragen:
  • Staat mijn huis prominent geplaatst op Funda?
  • Hoe is de presentatie van mijn huis?
  • Welke vormen van marketing worden hiervoor gebruikt?
  • Hoe actief is mijn makelaar en krijgt mijn huis wel voldoende aandacht?
  • Wil je eigenlijk wel echt je huis verkopen?
Een snelle verkoop en de hoogste opbrengst, zonder problemen achteraf, dat is uiteindelijk wat iedereen wil! Maar hiervoor is heel wat meer nodig dan alleen een bord in de tuin/aan je raam en een vermelding op Funda. Wij zijn van mening dat een actieve aanpak noodzakelijk is om de beste prijs te realiseren, hieronder in het kort onze werkwijze.

Wat is jouw huis écht waard?
Wil je echt graag je huis verkopen? Of kies je liever voor een prijs waarvan je vooraf al weet dat je die nooit zult krijgen? De makelaar met de hoogste vraagprijs is dus meestal niet de beste makelaar, integendeel. Want hoe langer een pand te koop staat des te lager de uiteindelijke opbrengst. Daarom besteden wij extra veel tijd aan het samen met jou bepalen van de juiste vraagprijs en het uitzetten van de optimale verkoopstrategie.

Opzoek naar de juiste doelgroep van je huis
Je huis in de verkoop zetten en rustig achterover leunen is geen optie. We zullen dus actief op zoek moeten naar de koper van jouw huis. Daarom stellen we eerst duidelijk het kopersprofiel en de doelgroep vast. Vervolgens bepalen we met welke eigenschappen en kenmerken jouw huis zich onderscheidt ten opzichte van andere woningen. Daarna kunnen we de presentatie van je huis hierop afstemmen en de juiste marketingmiddelen effectief inzetten.

Optimale presentatie
Een woning wordt tegenwoordig niet meer uitgezocht bij de makelaar op kantoor of in de etalage. De etalage van deze tijd is internet! Maandelijks zijn er op Funda 25 miljoen hits van woningzoekenden, hier begint dus de zoektocht naar de ideale woning. Bij de eerste ‘screening’ vallen de meeste woningen al af en slechts enkele woningen worden uiteindelijk bezichtigd. De koper zal dus verleid moeten worden door de presentatie van juist jouw woning. Wij doen dan ook geen enkele concessie in de presentatie van jouw huis. Ons verkooppakket is daarom in alle gevallen geheel compleet, hierin zit standaard de fotografie door een professionele fotograaf, een video van je woning, 2D & 3D plattegronden en een 360-graden presentatie. Op deze manier word je woning altijd prominent op Funda geplaatst.

Online Marketing & Social Media 
Er is meer nodig dan alleen Funda en een Te Koop bord in de tuin/aan het raam. Er staan ontzettend veel huizen te koop en de concurrentie is moordend. Als je in de huidige markt écht wilt verkopen, dan zul je naast Funda ook andere kanalen moeten aanboren. Jouw huis moet exclusief onder de aandacht komen op plaatsen waar jouw doelgroep zich bevindt. Wij hebben alle kennis in huis op het gebied van online marketing. Daardoor kunnen wij snel en effectief jouw huis onder de aandacht brengen van een grote groep potentiële kopers.
               

Eigen netwerk
Mond-tot-mond reclame was vroeger en nog steeds, een krachtig middel om snel goede resultaten te behalen. Mond-tot-mond reclame verloopt tegenwoordig steeds meer via social media kanalen zoals Facebook, Twitter of Pinterest. Interessante berichten worden snel en makkelijk ‘geliket’ en gedeeld. Via ons en jouw sociale netwerk brengen we je woning onder de aandacht van potentiële kopers. Dus plaats ook zelf je huis op Facebook en Twitter, zodat jouw volgers op de hoogte zijn van de verkoop van je huis en vraag hen dit bericht ook te delen. De koper is vaak dichterbij dan je denkt!